
Vad gör 7H Assistans och SHS Omsorger?
- Vi håller daglig uppsikt över rekommendationer och råd från Folkhälsomyndigheten, samt tar del av all information från Almega som är vår arbetsgivarorganisation.
- För att undvika icke nödvändig personlig kontakt inför vi digitala möten.
- Vi ger information om hur vi skyddar oss mot smittspridning – främst genom att följa de basala hygienreglerna, samt ett avstånd på 1,5 m mellan oss när vi möts.
- Självklart ska vi stanna hemma vid sjukdom eller vid symptom på Covid 19.
Åtgärder på Kamgarn – Daglig Verksamhet
Vi öppnar igen 31/8-20!
Efter ett beslut som fattats av sociala omsorgsnämnden i Borås har all daglig verksamhet i Borås varit inställd från och med 23/3-20. Men nu öppnar vi igen 31/8-20 efter att ett beslut om öppning är fattat av politiken i Borås Stad.
Åtgärder inom Personlig Assistans
- Personal med förkylningssymptom skall vara hemma och kan komma tillbaka i tjänst efter två symptomfria dagar.
- Undvika att röra sig ute i samhället med kunderna om det inte är absolut nödvändigt
- Följ basala hygienregler, samt tvätta händerna ofta och noga.
- Flexibilitet i personalstyrkan
Länkar till aktuella sidor
Borås Stad
https://www.boras.se/coronaviruset.4.c5e7b931707b351ebb4b336.html
Folkhälsomyndigheten
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/skydda-dig-och-andra/
Myndigheten för samhällsskydd och beredskap
https://www.msb.se/
Västra Götalandsregionens informationssida
https://www.vgregion.se/covid-19-corona/
Myndigheten för delaktighet
https://www.mfd.se/vart-uppdrag/tillganglig-information-om-pagaende-smittspridning/
Senaste kommentarer