Jobba hos oss

Våra kunder ska leva ett gott liv vilket innebär att vi ställer höga krav på vår personal. Innan anställning får du gå bredvidgång vid minst två tillfällen. Detta för att både du och kunden ska känna att ni fungerar tillsammans. Vi strävar också efter att anställa personer med relevant utbildning.  Alla lämnar även in ett utdrag ur belastningsregistret. Vid rekrytering får du först en introduktion som innehåller praktiska moment såsom arbetstid, schema, sekretess, lex Sarah, tillbud och arbetsskada. Vi arbetar med personlig assistans- det innebär att du som kund alltid bestämmer vem som ska anställas hos just dig.

Lediga Jobb just nu 

Rekrytering av ny Koncernchef inom Sjuhäradsbygdens Assistansservice AB och SHS Omsorger AB 

Ansökan sker via e-mail och märk ansökan “Koncernchef” till jobb@7hassistans.se  

Rekrytering sker löpande och tjänsten tillsätts när vi hittat rätt kandidat. 

Sista ansökningsdagen är 2022-08-31

Om arbetsplatsen

Inom Sjuhäradsbygdens Assistansservice AB och SHS Omsorger AB har vi under 25 år skapat möjligheter för våra uppdragsgivare. Vi är en koncern som har allt under samma tak: Personlig assistans, Daglig verksamhet, Sinnesro med sinnesstimulerande rum, Lägenheter och vår fantastiska Kamgarnssal – möjligheternas rum!

Koncernen ägs av Sjuhäradsbygdens Handikappservice Ekonomiska förening. Vårt fokus är att våra uppdragsgivare får leva ett aktivt liv i gemenskap med andra och delta i samhället. 

Vi är medlemmar i Almega vårdföretagarna som har särskilda medlemskrav för transparens och öppenhet vilka vi är noga med att följa. 

 Vi är också en verksamhet som styrs av lagrummen inom LSS, SoL och HSL och vår tillsynsmyndighet är IVO samt Socialstyrelsen. 

Arbetsuppgifter

Som Koncernchef för Sjuhäradsbygdens Assistansservice AB och SHS Omsorger AB ansvarar du för det operativa arbetet och tillsammans med styrelsen ansvarar du för koncernens strategiska utvecklingsarbete.  

Du är ansvarig för hela koncernens ekonomi och att budgeten är i balans.

Du är också väl förtrogen med lagstiftningar relevanta för verksamheten samt drivande i företagets kvalitetssäkring.

Med våra uppdragsgivare i centrum skapar du goda förutsättningar för våra medarbetare och verksamhetschefer i deras arbete. 

Som Koncernchef är du företagets representant utåt. Du samarbetar och samverkar med viktiga parter för att därigenom skapa bästa möjliga förutsättningar för koncernens verksamheter.

Kvalifikationer

  • Universitets- och/eller högskoleutbildning vilken bedöms relevant för uppdraget. 
  • Goda ekonomiska kunskaper och en insikt i vikten av en ekonomisk styrning.
  • Gedigen erfarenhet av ledar- och chefsansvar på strategisk nivå och förmåga att på ett konkret sätt förmedla koncernens målbild ut i hela organisationen.
  • Erfarenhet av ledande befattning inom personlig assistans, LSS eller liknande områden samt kunskaper inom LSS, HSL och SoL. En merit är erfarenhet av anbud och upphandling samt förhandlingar.
  • Värdestyrt ledarskap som bygger på tillit där våra ledord; engagemang, kunskap, omtanke och möjlighet, blir synliga i dina ledarhandlingar.
  • Förmåga att entusiasmera samt skapa och sprida engagemang, arbetsglädje och en god företagskultur utifrån ett tillitsbaserat ledarskap där människor och idéer får växa. 
  • Lätt för att uttrycka dig väl i både tal och skrift. 

Stämmer ovanstående in på dig och du är en trygg ledare med stort engagemang för målgruppen vill vi gärna att du hör av dig nu när vi söker en ny Koncernchef.

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. 

Anställningens omfattning

Heltid. Tillträde enligt överenskommelse.


Kontaktpersoner 

Anders Hell                      0705-90 50 67

Carina Edvinsson           0790-74 06 04

Suzanne Andersson      0706-04 03 03

Verksamhetschef till
Daglig Verksamhet (LSS) SHS Omsorger AB

Ansökan sker via e-mail och märk ansökan “Verksamhetschef till Daglig Verksamhet” till info@7hassistans.se


Korta fakta om jobbet

Omfattning: Heltid
Varaktighet: Tillsvidare
Anställningsform: Tillsvidare- eller tidsbegränsad anställning
Rekrytering sker löpande och tjänsten tillsätts när vi hittat rätt kandidat.

Sista ansökningsdagen är 2022-09-05

Arbetsuppgifter

Arbetet som verksamhetschef innebär att planera, leda, utveckla och utvärdera en verksamhet som på bästa sätt skall tillgodose deltagarnas behov. Du är företagets ambassadör och arbetar för att upprätthålla goda relationer med deltagare, närstående, myndigheter och uppdragsgivare.

Du ansvarar för att den enskilde får insatser som är av god kvalitet och uppfyller kraven på säkerhet samt att verksamheten kännetecknas av god etik och ett respektfullt bemötande. Vi ser det som viktigt att chefen är synlig bland deltagarna och medarbetarna.

Du ger stöd och arbetar för att skapa delaktighet och engagemang hos dina medarbetare. Du har budgetansvar med löpande resultatuppföljning och rapportering. I din ledarroll är det viktigt att du för en tydlig kommunikation, är prestigelös samt är lösningsfokuserad.

Tillsammans med övriga chefskollegor medverkar du till utveckling av den samlade verksamheten och ingår i chefsgruppen inom verksamhetens koncern. Hos oss får du möjlighet till omväxlande arbete tillsammans med engagerade kollegor och medarbetare, med närhet till snabba beslut.

Kvalifikationer

  • Vi söker dig med socionomutbildning eller annan likvärdig högskoleutbildning som kan uppbära tillstånd enligt IVO. Du har chefserfarenhet inom LSS samt erfarenhet av fullt ekonomiskt resultatansvar. Grundläggande kompetens inom arbetsrätt och arbetsmiljö.
  • Van vid att arbeta med utveckling av arbetsgrupper och har ett coachande och stöttande förhållningssätt gentemot sina medarbetare. Van att leda verksamheter i utveckling och förändring.
  • Andra utbildningar inom ledarskap, IT, metoder inom socialt arbete, ex. lågaffektivt bemötande är extra meriterande.
  • Som person är du inspirerande, är en god lyssnare, har ett starkt engagemang och en strategisk helhetssyn. Du behöver vara tydlig i din kommunikation, ha ett demokratiskt förhållningssätt och inte minst ha ett genuint intresse för verksamhetens deltagare och deras utveckling.
  • Du har förmåga att leda och ange riktning för hur verksamheten ska utvecklas efter organisationens mål. Stor vikt kommer därför läggas vid personlig mognad och lämplighet.
  • Goda kunskaper i det svenska språket, såväl tal som skrift.
  • B-körkort krävs.

Vi tillämpar individuell lönesättning och provanställning enligt kollektivavtal. Anställningen inleds med provanställning om 6 månader.

Stämmer ovanstående in på dig och har ett stort engagemang för målgruppen vill vi gärna att du hör av dig.

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner

Anders Hell 0705-90 50 67

Carina Edvinsson 0790-74 06 04

Suzanne Andersson 0706-04 03 03

Trygg personal

Som anställd hos oss ska du känna dig trygg i din yrkesroll. Hos oss får du det stöd du behöver för att utvecklas. 7H Assistans och Kamgarn fokuserar på individens möjligheter och det omfattar såväl våra medarbetare som våra kunder och deltagare! Medarbetarna omfattas av kollektivavtal, vi är ett seriöst företag och vi värnar om våra kunder och våra anställda.